• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad göra? 1,9m i lån, noll svar Lendo

fightern 123

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
19 December 2020
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej! Sedan 2017 haft 1,9 milj i lån. Pga spel . Inga anmärkningar. Jobbat extra sedan 2017. Idag 2022 lånen har minskat till 1,5. Jobbar extra fortfarande. 720.000 i årsinkomst. Uc 1,5. Har de senaste 2 åren försökt m samlingslån 0 svar via lendo. Ena gången jag sökte hade jag 0,9 i kreditvärdighet. 0 svar. Utgifter lån ca 22.000 varje mån. M extraarbete har jag ca5-6 000 över. Bor m en sambo som sparar ca 25.000 i månaden. Betald lägenhet som är värd va 3 miljoner. Har bett om hjälp men han vägrar.
jag mår skit sover dåligt o börjar bli utbränd. Vad ska jag göra snälla ni är experter kom m förslag
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 700
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Du bör nog betala ner en miljon ungefär innan det kommer funka med samlingslån
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
För det första, ta tag i ditt missbruk om du inte redan gjort det.

Prata med din sambo om att sälja lägenheten, flytta till ex en hyresrätt och gör dig kvitt dina skulder. Även om det är ett hårt slag att sanera din ekonomi på det sättet är det inte värt att i längden riskera din hälsa.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 893
Mottagna reaktioner
1 878
Poäng
1 277
Äger du halva lägenheten? Går det inte att låna på den?
Varför vill han inte hjälpa dig?
Tvångsförsäljning och flytt. Alternativet blir ju att du slutar betala, får löneutmätning och att lägenheten utmäts i stället. Fattar han det?
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
Förstår han faktiskt.

Det finns ingen chans att du kanske kan låna 2-300k och släcka några dyra lån och komma ner i månadskostnad?

Hur länge har ni varit sambos?

Äger du halva lägenhet?
 

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
129
Poäng
317
Är ni sambons, utgår jag ifrån att halva lägenheten är din och att du kan ta lån på halva värdet?
Bolån brukar ha lägre ränta än många andra lån.

Hur länge har ni varit ett par och hur tänker ni att er framtid ska se ut?

Som läget är nu blir det svårt om du tex blir sjukskriven, ni skaffar barn etc
Jag utgår ifrån att du slutat spela.

Skulle även tipsa om snöbollseffekten för att släcka de minsta lånen först
 

fightern 123

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
19 December 2020
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Lägenheten är hans. Jag har inte spelat på flera år. Kanske han hjälper mig m ngt lån. Jag förstår faktiskt inte. Varför ska man aldrig kunna vända skutan trots man gjorde fel? Vad vinner samhället på att folk jobbar o till slut blir sjuka o deprimerade? Märkligt detta??
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 893
Mottagna reaktioner
1 878
Poäng
1 277
Lägenheten är hans. Jag har inte spelat på flera år. Kanske han hjälper mig m ngt lån. Jag förstår faktiskt inte. Varför ska man aldrig kunna vända skutan trots man gjorde fel? Vad vinner samhället på att folk jobbar o till slut blir sjuka o deprimerade? Märkligt detta??
Då är det ju ett annat läge. Betalar du något för boendet? Flyttade du in i hans lägenhet?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 700
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Lägenheten är hans. Jag har inte spelat på flera år. Kanske han hjälper mig m ngt lån. Jag förstår faktiskt inte. Varför ska man aldrig kunna vända skutan trots man gjorde fel? Vad vinner samhället på att folk jobbar o till slut blir sjuka o deprimerade? Märkligt detta??
Du är helt enkelt på tok för stor kreditrisk, risken att det fallerar är för stor för att någon vill ge sig in på den vägen. Samhället har ingen kreditgivning, det gör banker som är drivs för att ge vinst och då är förluster något man bör undvika.
 

fightern 123

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
19 December 2020
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Ja. Jag betalar ca 2000 i mån. Lägenheten är nästan betald. Han visste om min skuld när vi flyttade ihop. Räntehöjningarna nu gör detta åt helvete
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp